Przyszłość leży w rękach tych, którzy są świetni w tym czym się zajmują. Tych, którzy posiadają wysokie kompetencje i są ambitni. Nie ma co do tego żadnej wątpliwości. Na rynku, nieustannie rodzi się tyle nowych dziedzin, że tylko wąska specjalizacja pozwala na to, by stać się wysokiej klasy Ekspertem.
Być może Ty sam zastanawiasz się co zrobić, by utrzymać lub podnieść poziom swoich kompetencji? Co zrobić by nie zostać w tyle?
Rozwiązanie jest proste. Jeśli chcesz żeby Ci się powiodło (chcesz być w czołówce) – nieustannie podnoś swoje kompetencje!! Zajmuj się tym, co przynosi rezultaty i codziennie pogłębiaj swoją wiedzę.
Prawda jest taka, że jeśli chcesz więcej zarabiać, to musisz też więcej umieć, przyswajać nowe informacje, pomysły i umiejętności, które mogą być przydatne w Twojej pracy.
Wiedza to potęga, która otwiera wiele drzwi. Oczywiście mówimy tu o wiedzy przydatnej, praktycznej którą można przełożyć na konkretne działania i efekt.
To, co chcemy Ci dzisiaj zarekomendować, aby pogłębić i poszerzyć posiadaną wiedzę jest proste i oczywiste, jednak niestety często pomijane – CZYTANIE.
Przy czym kluczem nie jest samo czytanie – lecz czytanie tego, co właściwe i robienie tego w sposób efektywny.
Oto kilka rad dla Ciebie:
- Wybieraj te pozycje, które są pisane przez osoby działające w swojej dziedzinie. Niech to będą książki Ekspertów, specjalistów, którzy oprócz wiedzy teoretycznej posiadają również wiedzę praktyczną będącą wynikiem codziennej ciężkiej pracy na danym polu.
- Pomyśl tylko, za cenę książki możesz nabyć wiedzę oraz zbiór wypracowanych i sprawdzonych pomysłów, które ktoś gromadził przez wiele lat swojego życia.
- Prawda jest taka, że każdy problem już kiedyś był rozwiązany. Jeśli masz zatem z czymś trudność, to szukaj aż w końcu do tego dotrzesz. Jeśli jakiś zaproponowany pomysł może Ci pomóc to dlaczego miałbyś nie skorzystać – przecież zaoszczędzi Ci to wiele czasu, pomyłek i wydatków.
- Kupuj książki a nie wypożyczaj. Niech one są Twoją własnością. Gdy czytasz podkreślaj kolorowym flamastrem ważne zdania i rób sobie notatki na boku. W ten sposób łatwiej będzie Ci wydobyć to, co najistotniejsze.
- Warto byś nauczył się szybko czytać. Oczywiście jeśli będziesz dużo ćwiczył, to Twoja umiejętność będzie się polepszać – w naturalny sposób będziesz czytał dużo szybciej. Jeśli tylko możesz to zapisz się na kurs szybkiego czytania.
- Przed przystąpieniem do czytania, zapoznaj się z książką. To znaczy przejrzyj notkę o autorze, spisem treści oraz bibliografią. Przewertuj książkę zapoznając się z rozdziałami i ogólnym stylem. Jeśli stwierdzisz, że tak książka warta jest przeczytania (poświęcenia Twojego czasu) – to zadaj sobie pytanie „Dlaczego?”
- Pytanie „Dlaczego?” jest bardzo istotne. Zmuszasz Cię ono do pomyślenia, co ta książka może Ci dać i jak możesz zastosować zawartą w niej wiedzę w praktyce. Chodzi o to byś kształtował w sobie celowe czytanie. Znał swój cel i wiedział po co to robisz?
- Naucz się czytać wybiórczo. Jeśli masz książkę z wiedzą ekspercką i specjalistyczną, to nie zawsze musisz czytać całą książkę. Być może będzie Cię interesowało tylko kilka wybranych rozdziałów. Chodzi o to by nie poświęcać czasu na coś, co nie będzie Ci do niczego przydatne i od razu uleci z głowy. Lepiej wybrać konkretne rozdziały i cenić swój czas.
- Warto byś prenumerował branżowe czasopisma. Ponieważ zawierają one zwięzłe artykuły ze ściśle określonego tematu i są najbardziej aktualne. Czasopisma w niektórych przypadkach sprawdzają się lepiej niż książki.
- Jeśli nie wiesz po jakie książki sięgnąć, to pytaj ludzi z danej branży. Wprost zadawaj pytanie co czytają i co Ci polecają – oszczędzisz w ten sposób swój czas.
- Wykorzystuj każdą chwilę by zgłębiać wiedzę. Nie zawsze musi to być czytanie książki – możesz przecież też ich słuchać. Przykładowo jeśli jedziesz samochodem, ćwiczysz na siłowni, spacerujesz – możesz słuchać audiobooków.
Podsumowując – nigdy nie przestawaj się uczyć, bądź głodny wiedzy i informacji. Pamiętaj, że Ci ludzie, którzy kupują książki, dogłębnie je studiują, następnie stosują zdobytą wiedzę w praktyce – stają się coraz bardziej skuteczni, osiągają cele i lepiej zarabiają.